DISCOVERING SWITZERLAND

Hey guys,

So this will be the first of many posts I will do about Switzerland as I explore the country a little bit more while living here.  Most people come to Switzerland and visit the main cities of Zurich,  Geneva,  or the beautiful town of Lucerne – where I live.  But,  what most people do not do is to hike the grandiose mountains and explore the Alps. A couple of weekends ago that is exactly what we did.  We spent about six hours hiking into the Alps, part of the hike was extremely challenging as we went through really unstable terrain with major rocks, but the views were worth it.

We went to Grimsel Pass and were aiming to do the common Grimsel trail.  However we noticed that part of the trail was too close to the road,  we were looking for more nature so decided to take another way.  We started at Grimsel Pass which is already quite high (2160m).  Went down a little bit to 1968m where we took Chessituren route by the lake where you have the view of an amazing waterfall that fall.  We followed the trail until we encountered the Lake Triebtenseeroli where we stopped for a picnic! This area has several reservoirs and power stations that form an amazing landscape.  We continued the trail until we encountered another lake called Oberaarsee where we saw little cotton flowers and had a fantastic view of the glacier.  We then decided to go back and up the Sidelhorn (2764m).  When we arrived at the top, we realized we were way too far from Grimsel pass and had to hike across the top of the mountain.  We passed by frozen lakes,  farms,  and even encountered some sheep.  We then went down the Husegghutte trail until we found the car.  The whole hike was about 4 hours and 30 minutes and the landscapes were just stunning.  If you are into hiking,  this trail is worth it.

If you are not a fan of hikes, you can still enjoy the beautiful landscape of this area by going up by bus or experiencing Europe’s steepest funicular railway (with a gradient of 106%).

Hope you enjoy the photos and in case you decide to follow my suggestion,  here is a map too!

Ei pessoal,

Então, esta será a primeira de muitas postagens que vou fazer sobre a Suíça enquanto exploro o país um pouco já que estou morando aqui. A maioria das pessoas vem para a Suíça e visita as principais cidades de Zurique, Genebra ou a linda cidadezinha de Lucerna – onde moro. Mas o que a maioria das pessoas não faz é pegar uma trilha nas montanhas grandiosas e explorar os Alpes. Um final de semana atrás resolvemos nos aventurar nos Alpes Suiços.  Passamos cerca de seis horas de caminhadas nos Alpes, parte da caminhada foi extremamente desafiadora pois o terreno era instável e cheio de rochas gigantescas que tivemos que escalar, mas as vistas valeram a pena.

Nós fomos para Grimsel Pass e pretendíamos fazer a trilha comum de Grimsel. No entanto, percebemos que parte da trilha estava muito perto da estrada, estávamos procurando por mais natureza, então decidimos tomar outro caminho. Começamos no Grimsel Pass, que se situa bem alto (2160 m) e descemos para 1968m, onde pegamos a rota de Chessituren pelo lago onde você tem a vista de uma cachoeira enorme. Nós seguimos a trilha até encontrarmos o Lago Triebtenseeroli onde paramos para um piquenique! Esta área tem vários reservatórios e estações de energia que formam uma paisagem maravilhosa. Continuamos a trilha até encontrarmos outro lago chamado Oberaarsee, onde vimos pequenas flores de algodão e tivemos uma visão fantástica das geleiras. Em seguida, decidimos voltar para subir o Sidelhorn (2764 m). Quando chegamos ao topo, percebemos que estávamos muito longe de Grimsel pass e tivemos que caminhar pelo topo da montanha. Passamos por lagos congelados, fazendas e até encontramos algumas ovelhas. Então, fomos pela trilha de Husegghutte até encontrarmos o carro. A caminhada inteira foi de cerca de 4 horas e 30 minutos e as paisagens eram simplesmente deslumbrantes. Se gostar de trilhas, esta vale a pena.

Se você não é um fã de caminhadas, você ainda pode aproveitar a bela paisagem dessa área subindo de ônibus ou experimentando o trem funicular mais inclinado da Europa (com um gradiente de 106%).

Espero que você goste das fotos e, caso você decida seguir minha sugestão, estou colocando um mapa aqui também é um mapa!